Act: basic use of CRM

 

Doelstelling

 
  • Verkennen van een crm module
  • Transitie van lead naar opportunity naar quote naar sale
  • Begrip "pipeline"
  • Waarde van wat in de pipeline zit (als verkoopswaarde x waarschijnlijkheid in een bepaald tijdsinterval)
  • CRM rapportering
 
 

Instructie

Je kunt de instructies doorheen de vorige hoofdstukken vinden. Ze worden aangeven door dit icoon.
 
 
 
 
 
Overzicht van de instructie paragrafen:
 
 
  • Activity step 0: installeer de CRM module
  • Activity step 1: manual sales leads

  • Activity step 2: automatic sales leads
  • Activity step 3: convert
  • Activity step 4: sales funnel

Je hoeft niet meer dan deze activiteit stappen uit te voeren.
 

Bewijs

 
Deze opdracht is één van de opdrachten op je website portfolio. 
 

Maak op deze de subpagina aan "Exploring CRM"

Titel: ‘Exploring CRM'

  • Laad je CRM omgeving met een aantal leads, en simuleer dat enkele verder door het verkoopsproces evolueren. Je zal uiteraard voldoende data moeten aanmaken (je "sales" logins moeten voldoende actief zijn met lead, opportunities enz, klanten moeten vragen stellen, enz...) Neem screenshots op van steps 1,2,3,4.
  • Verder voorzie je korte tekst die opsomt wat je gerealiseerd hebt. Dit is enkel bedoeld om de aandacht van de docent te trekken bij het nazicht van wat je gebouwd hebt.
  • Vermeld de link naar je odoo omgeving. De docent kan grotendeels je werk nazien omdat hij ook medebeheerder is.